Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne ser barns språkutvikling i et kulturelt perspektiv og tar opp følgende temaer: Innføring i hva barnet lærer når det lærer språk, førspråklig kommunikativ utvikling, muntlig språkutvikling fram til sjuårsalderen, gutters og jenters bruk av språk, kulturell variasjon i voksnes kommunikasjon med spedbarn og småbarn, barns erobring av skriftspråket, barn som vokser opp med mer enn ett språk, barnehage og skole som språkmiljø for ettspråklige og to-/flerspråklige barn med ulike typer bakgrunn. Boka er spesielt aktuell for norskundervisning på førskole- og allmennlærerutdanningen. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788202196820
EAN 9788202196820
Språk Bokmål
Sider 342
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket