Bakmennene

en Aron Ask-roman

Gyldendal 2010 Heftet

Et skytedrama på en luguber nattklubb i Skippergata etterlater én person død og den tvilsomme libanesiske forretningsmannen Marc Batrouni livstruende såret. En bekjent av ham, den 17 år gamle skoleeleven Anne Lene, forsvinner noen dager senere. Privatetterforsker Aron Ask får i oppdrag å finne henne, men noen andre har kommet ham i forkjøpet. Han tar opp jakten på Anne Lenes drapsmann, og føres inn i miljøer der maktspill og pengebegjær står i fokus og ledes av brutale bakmenn som ikke skyr noen midler for å nå sine mål. Dette er den åttende boken om Aron Ask.

Terningkast 5. «? en lang, velskrevet og dyktig utført kriminalroman.»
Hans H. Skei, Aftenposten

På et spaningsoppdrag involveres privatdetektiv Aron Ask i et skytedrama. Én person ender opp død ? og den tvilsomme libanesiske forretningsmannen Marc Batrouni blir livstruende såret.Sammen med Batrouni er den 17-årige skoleeleven, Anne Lene Søgård, som forsvinner noen dager senere. Aron Ask får i oppdrag å finne henne. Men hun blir funnet av andre: nedgravd i en sandbunker på den eksklusive golfbanen på Ostøya i Oslofjorden, med merkelige frostskader på kroppen ?«Det er på tide at Aron Asks publikum vokser seg stort.»Leif Ekle, NRK P2«Pål Gerhard Olsen kan skrive; hans krimromaner med privatetterforsker Aron Ask i hovedrollen er oftest litterært håndverk godt over gjennomsnittet for sjangeren. Så også denne gangen.»Ørjan Greiff Johnsen, AdresseavisenOm Pål Gerhard Olsen på Store Norske Leksikon (snl.no)

ISBN13 9788205395664

EAN 9788205395664

Serier Gyldendal krim Aron Ask (8)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo