Astrologisk guide til selverkjennelse

Forlag Hobl forl.

Utgivelsesår 1983

ISBN13 9788290392036

EAN 9788290392036

Ikke sett grenser på grunnlag av egen eller andre menneskers definisjon av deg selv. Vi har alle større kapasitet enn vi noen gang bruker.

Mange mennesker synes å ha behov for å skape kriser. Ikke bare for "spenningens" skyld (Uranus er elektrisk), men ofte er kriser det eneste som kan sette fart i oss. Dette skyldes delvis vår egen treghet og motstand mot forandringer - noen ganger trenger vi de forsterkede følelsene og en større årvåkenhet for å bli motivert. Det skyldes delvis også sosialt press mot forandring - folk liker ikke å få status quo truet og vil legge press på oss for at vi skal holde oss i ro. Resultatet er at vi ofte ubevisst skaper en krise som kan godtas som tilstrekkelig grunn for forandring.

En Uranus-transitt er ofte den type eksplosjon eller krise som tillater oss å foreta den forandringen vi så lenge har ønsket, men ikke hatt mot til å gjøre noe med.