Aspergere fra A- og nesten til Å

miljøterapi i forhold til voksne personer med aspergers syndrom

Licentia 2010 Innbundet

Denne boken handler om hvordan egostyrkende sykepleie for voksne aspergere kan gjennomføres i praksis. Målet med boken er å gi fagfolk som jobber med aspergere et innblikk i deres verden, og få dem til å se mennesket bak funksjonssvikten. Med litteraturliste.

- Har du et helse- eller sosialfaglig yrke og er interessert i å vite mer om hvordan du skal forholde deg til voksne personer med Aspergers syndrom? Da kan nettopp denne boken være noe for deg! Boka gir en systematisk framstilling av egostyrkende sykepleie og hvordan den kan utføres i praksis, og dekker de fleste hovedområder innen miljøterapi med voksne aspergere, samtidig som det er lagt vekt på hvor viktig det er å se behovene til hver enkelt og at helsepersonalet har kunnskap om de praktiske konsekvensene av syndromet. Målet med å skrive boka har vært å gi fagfolk - og andre, et innblikk i den "aspergerske" verden; deres virkelighet, tankegang, språk osv.

Forlag Licentia

• "De dødes tjern" av André Bjerke