Anton og Arnold - eller omvendt

av (forfatter), Rasmus Bregnhøi (illustratør) og Elisabeth Bjørnson (gjendikter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Tvillingene Anton og Arnold er så like som to dråper vann. Ikke engang deres egen mor kan se forskjell på dem. I denne boka flytter de til byen og oppfører seg villere enn noensinne. Boka har tidligere vært utgitt som en forkortet versjon av det opprinnelige hørespillet. Dette er en fullstendig versjon.

Superherlig høytlesning!

Ole Lund Kirkegaard er en av Danmarks morsomste barnebokforfattere, og i denne høytlesningsboka treffer vi to tvillinger som er så like at ikke engang deres egen mor ser forskjell på dem ? ja, ingen andre heller ? og en gutt som har innbilt dem at han kan lese (men det kan han ikke!).Sånt blir det forviklinger av!Ole Lund Kirkegaards spinnville historie om guttene ble første gang fremført i Danmarks radio i midten av 1970-årene. Senere kom en forkortet versjon ut som lettlestbok, men dette er første gang den fulle versjonen utgis i bokform.Ole Lund Kirkegaard illustrerte vanligvis sine tekster selv, men historien om Anton og Arnold illustrerte han aldri. Til den komplette versjonen har derfor Rasmus Bregnhøi laget nye illustrasjoner, som både er tett på stilentil Ole Lund Kirkegaard samtidig som de er både nye og moderne.

ISBN13 9788205408548

EAN 9788205408548