Antikviteter og samleobjekter

priser, historie, tips

av (forfatter) og Arne Moe Vindedal (illustratør).

J.M. Stenersens forlag 2006 Innbundet

Boka tar for seg antikviteter og samleobjekter, anslår pris, og viser hvordan de kan settes sammen på en kreativ måte og brukes i et hjemmemiljø. Boka har egne kapitler om vintagesmykker, gjenstander fra Egersunds Fayancefabrik og Porsgrunds Porselænsfabrik, og gir en innføring i stilhistorien, fra empire til art deco. Har register.

Hva er bestemors gamle smykker verdt? Hvordan unngår jeg å bli lurt når jeg skal kjøpe antikviteter? Hva er historien bak yndlingsserviset? Hvem har designet og produsert gjenstandene? Endelig en bok som hjelper deg med å vurdere hva en antikvitet er verdt! Her finnes hundrevis av bilder med opplysninger om gjenstandenes historie. Du får også tips om hvordan du kan ta vare på skattene dine - fra de mest eksklusive til de hverdagslige, sjarmerende tingene. Antikviteter trenger nemlig ikke være dyre for å ha verdi. Ellen Ørnes er en av Norges fremste eksperter på antikviteter, hun har enorme kunnskaper både når det gjelder verdivurderinger og tingenes opprinnelse. Hun har tidligere skrevet tre bestselgere - Antikvitetshåndboka og Antikvitetsleksikon, samt Gammelt og trendy - innred med antikviteter.

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2006