Aldristeds

av (forfatter), Glenn Fabry (illustratør) og Jens Erik Røsåsen (oversetter).

Egmont serieforl. 2007 Innbundet

Richard Mayhew er en alminnelig ung mann med en helt alminnelig jobb - helt til han stopper for å hjelpe en mystisk dame som ligger hardt skadet på gata i London. Den unge damen, Door, kommer fra London Neden, en fantastisk og farlig storby som ligger under Londons gater. Door trekker Richard inn i dette besynderlige, mørke eventyrlandet, og plutselig oppdager han at ingen i London Oven husker ham. Det er som han aldri har eksistert.

Forlag Egmont serieforl.

Utgivelsesår 2007

Genre Fantastisk litteratur

Omtalt sted London

Hmm. Asklepios, Helbrederen. Det er egentlig fornøyelig. På en dyster og usunn måte.

• "Et sted blant skyggene" av Juan Díaz Canales
  • "Det midlertidige brorskap" av David Skaufjord
  • "Motpaven" av Robert Rankin
  • "V for vendetta" av Alan Moore
  • "Rigel - urettens ekko" av Ida Larmo
  • "Heksenes datter - en fortelling om å frigjøre sitt land" av Dorota Terakowska