Aldri en grå hverdag. En bok om Wenche Foss

av (forfatter) og Wenche Foss (forfatter).

Unknown Binding

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Format Unknown Binding

FORORD
Tittelen «Aldri en grå hverdag» er Wenches. Før jeg begynte å skrive boken, sa hun at den måtte hete det. «Jeg har hatt sorte dager,» sa hun, «og røde og blå, men aldri en grå dag.»
Wenches tilværelse har skiftet i alle regnbuens nyanser, men også vært merket av svart. Som de fleste mennesker midtveis i livet har hun møtt lidelsen, og døden. Den sorte farven hører med i bildet, de svarte dagene kan vi ikke unngå. De grå derimot, dem lager vi selv.
I ordene «aldri en grå hverdag» ligger en bevisst holdning. Det var meningen at boken om Wenche Foss skulle formidle denne holdning, dette livsprogram. EBBA HASLUND

Denne boken ble skrevet i 1970 og omfatter dermed bare de første 50 år av livet til Wenche Foss som ble over 90 år. Men forfatterens nærhet til Wenche Foss gjør at dette blir interessant lesning uansett.

"Du har kun fått utlevert deg selv", sier Wenche, "det er det materiale du har å arbeide med. Og det får du prøve å utvikle så langt råd er."

Man FÅR styrke når man trenger det.