Omtale fra forlaget
Den første delen av boka beskriver hva trygt og godt skolemiljø innebærer, og hvilke forhold som kan påvirke elevenes opplevelse av skolemiljøet. Den andre delen handler om aktivitetsplikten og beskriver hvordan skolen kan arbeide for å oppfylle sine plikter i tråd med §§ 12-4 og 12-5 i opplæringsloven. Til slutt presenteres et eksempel på en aktivitetsplan.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2025
Format Heftet
ISBN13 9788245052244
EAN 9788245052244
Språk Bokmål
Sider 78
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Dette heftet var lekse for meg som ansatt i læreryrket og dermed tok jeg meg i kast med den. Heldigvis var den ikke av den lange sorten, men gir en enkel og grei gjennomgang av aktivitetsplikten vi har som lærere på skolen. Et par år før denne leste jeg barnehagens versjon av det samme: "Ny mobbelov for barnehager - Psykososialt barnehagemiljø". Den var skrevet på et litt vanskelig og kjedelig språk for at en gjennomsnittelig barnehageansatt skulle gidde å lese gjennom hele. Skoleversjonen derimot er et par hakk bedre, tydeligere og enklere å lese, med et språk som selv assistenter kan ha råd til å forstå. I tilegg kommer den med et eksempel på hvordan man fyller ut en aktivitetsplan, noe jeg ikke kan huske barnehageversjonen inkluderte. Ellers har dette heftet også en del praksiseksempler som med fordel kan få en til å tenke over det man observerer i skolegården. Juridisk materiell er ikke det enkleste å anmelde, og heller ikke det mest interessante å lese, men allikevel nødvendig. Juridisk sett er dette et greit hefte å ha lest gjennom.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket