Absolutt Grand Prix

hvor var Anita Skorgan da hele verden ventet på "Casanova"?

fornøyelige fakta og komisk kuriosa om norsk og internasjonal Melodi grand prix

Kagge 2009 Innbundet

Boken inneholder fakta og kuriosa fra Eurovision Song Contest. Her er fadeser og skandaler, rangeringer og klesdrakter, anekdoter fra Green Room, oversikt over vinnernasjoner og poenggiving.

Tidenes mest populære TV-program skuffer aldri, enten du er svoren tilhenger eller har store antipatier. Her er fadeser og skandaler, rangeringer og klesdrakter, oversikt over vinnernasjoner og poenggiving, anekdoter fra Green Room og nye vinkliner på ALT som har med Eurovision Song Contest å gjøre. Hvem var den føste norske artisten som fikk null poeng i en internasjonal finale?* Hvor mange har opptrådt uten sko? Og hvem var det som sang om gylne sko? Hvor mange ganger har Wenche Myhre stilt opp i Melodi Grand Prix? Hvem var det som fikk Silje Viges ungpikehjerte til å stå i brann? Hva skjedde med Carolas vindmaskin? Hvem var det som glemte teksten? Hvilken sang ble fordømt av den katolske kirke? Og hvor var Anita Skorgan da hele verden ventet på "Casanova"? Disse og hundrevis av andre spørsmål får du svar på i denne boka. Er du opprådd for ting å snakke om i selskapslivet, kan du alltids briljere med litt Grand Prix-kunnskap. Alle har et forhold til Melodi Grand Prix. Ekstrakunnskapen får du her. *Det var ikke Jahn Teigen

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2009

• "Melodi Grand Prix - artistene, suksessene, skandalene, antrekkene" av Jostein Pedersen
  • "Dødelig hilsen" av Ruth Rendell
  • "Skjelettets vei" av Val McDermid