Melodi Grand Prix

artistene, suksessene, skandalene, antrekkene

av (forfatter) og Kato Hansen (forfatter).

Schibsted 2010 Heftet

Denne boken tar deg med på en reise gjennom Grand Prix-historien, og gir deg blant annet svar på hvilke land som alltid gir poeng til hverandre, hvilken norsk artist som har vært med flest ganger, og hvilke antrekk og frisyrer vi husker best. Boken inneholder også en oversikt over resultatene år for år - både for de norske og de europeiske finalene. Med litteraturliste.

Melodi Grand Prix Voi voi - for en fairytale! Husker du ABBAs gjennombrudd etter seieren med Waterloo? Eller hvordan søte Carola Häggkvist sjarmerte Europa i senk med sin Främling? Og visste du at irske Johnny Logan er den eneste som har sunget seg til topps i den internasjonale finalen mer enn en gang? Jostein Pedersen og Kato Hansen tar deg med på en reise gjennom Grand Prix-historien, og gir deg svar på alt du trenger å vite om det glitrende musikksirkuset: Hvilke land gir "alltid" poeng til hverandre? Hvilken norsk artist har vært med flest ganger? Hvilke antrekk og frisyrer husker vi best? Boken byr i tillegg på en grundig år-for-år resultatservice - både for de norske og de europeiske finalene.

Forlag Schibsted

• "Absolutt Grand Prix - hvor var Anita Skorgan da hele verden ventet på "Casanova"?" av Inge Solmo
  • "Hvor mange barn hadde Michael Jackson? - den ultimate guiden til unyttig kunnskap om kjendiser" av Mark Hanks
  • "ABBA - verdens største popeventyr" av Carl Magnus Palm
  • "Stompa blir teatersjef" av Anthony Buckeridge
  • "Kongen - Harald V av Norge" av Per Egil Hegge
  • "Dødelig hilsen" av Ruth Rendell
  • "Brent barn - et nytt Wexford-mysterium" av Ruth Rendell
  • "Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina" av Unni Lindell
  • "Kongstanken - Haakon & Maud I" av Tor Bomann-Larsen
  • "Skjelettets vei" av Val McDermid
  • "Barndom - 70-tallet" av Kristin von Hirsch
  • "Brown cheese please - Norway inside out from the outside in" av Jenny K. Blake