A winter haunting

HarperTorch 2003 Heftet

Dale Stewart har sabotert sin egen karriere og sitt eget ekteskap. Nå er han på vei tilbake til hjemstedet Elm Haven for å finne fred og isolasjon. Det viser seg at det å flytte inn i et ubebodd hus i utkanten av byen bare er den siste i ei lang rekke av feil han har gjort. Med på flyttelasset har nemlig hans personlige demoner også fulgt med, og de forvrenger virkeligheten til nye og grusomme former.

Forlag HarperTorch

Utgivelsesår 2003

Genre Grøssere

Uavhengig fortsettelse av boken "Summer of Night".
Bra grøsser som formår å holde spenningen fra start til slutt. Mange overraskelser og avsløringer i fortellingen, og ganske skummel til tider.

Synes at det manglet noe ekstra for å løfte historien. Det kan ha noe å gjøre med den som har innlest lydboken, det er vanskelig å si.

Anbefaler likevel boken om man ønsker å lese en god grøsser.

Jeg tror at jeg begynner å bli herdet av grøsserbøker og filmer. Det er veldig mye som skal til for å skremme meg eller få meg til å kjenne på adrenalinet som løper gjennom kroppen når man blir redd. Det jeg liker ved denne boken er at hovedkarakteren er ikke så veldig høytidelig på seg selv og har veldig god humoristisk sans. Det som vi etterhvert blir klart for oss er at hovedkarakteren har store mentale traumer/utfordringer. Det som trekker ned opplevelsen er at det går sakte og det er veldig kaotisk i noen av "scenene". Det er meningen at det skal være kaotisk, men det er noe jeg ikke er så glad i når det gjelder grøsser/skrekkbøker og filmer. Greit at man ikke vet hva som "jakter" på deg; det gir en ekstra ekkel følelse. Men selve scenen som utløper seg må være beskrevet på en god og detaljert måte.