101 villmarkstips

av (forfatter) og Lars Monsen (illustratør).

Lars Monsen outdoors 2006 Heftet

Pakken inneholder i tillegg til boken en multikniv forfatteren selv bruker i felten. Boken inneholder de viktigste knepene du bør kunne for å gjøre turen vellykket. Det dreier seg ikke bare om å velge det riktige utstyret, fottøyet og bekledningen, men også om å utnytte det maksimalt. Det handler om å forflytte seg så smart og effektivt som mulig, om å organisere leiren på den beste måten, om hvordan du fyrer bål uansett værforhold, om hvordan forskjellige kokeapparater brukes, og om hvordan du kan redusere vekten i ryggsekken til et minimum. I tillegg får du forfatterens beste fisketips, og en oppskrift på hvordan du kan planlegge din egen overnattingstur. Har register.

Dette er boken du tar med på tur - liten og hendig og fylt med Lars Monsens viktigste råd og tips. Her er gode råd om utstyr, fottøy og bekledning, orientering, leirplass, bål- og primusfyring, turmat, jakt og fiske, sikkerhet og førstehjelp. Bak i boken finner du pakkelister for overnattingsturen, nyttige linker og adresser samt et godt register. En uunnværlig følgesvenn på turen! Gerber Suspension multiverktøy Etter grundig testing, ikke minst på ekspedisjon gjennom Canada, er det dette multiverktøyet Lars Monsen velger å ta med seg på tur. Verktøyet gjennomsyres av Gerbers velkjente kvalitet i alle ledd. Du får 12 unike verktøy, bl.a. 2 spesialiserte kniver, saks, sag, wire, kutter, knipetang mm. For maksimal sikkerhet låses verktøyene når de er utslått.

Forlag Lars Monsen outdoors

Utgivelsesår 2006

• "Villmarksquiz - turliv, artskunnskap, jakt, fiske og fangst, vill blanding" av Lars Monsen
  • "På tur om vinteren" av Lars Monsen
  • "Canada på tvers - 8252 kilometer og 947 dager i villmarka" av Lars Monsen