2018
Ingen favoritt
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka er delt i tre deler: Første del gir en orientering om ulike måter å vinkle litteraturundervisningen, og viser sammenhengen med ulike litteraturvitenskapelige teorier. Andre del gir en innføring i nærlesningsmetode gjennom samtale med elevene, mens siste del gir eksempler på undervisningsopplegg for ulike klassetrinn basert på ideen om tekstnære samtaler. For studenter ved lærerhøgskolen. Fortsetter i Kunsten å lese skjønnlitteratur. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka er delt i tre deler: Første del gir en orientering om ulike måter å vinkle litteraturundervisningen, og viser sammenhengen med ulike litteraturvitenskapelige teorier. Andre del gir en innføring i nærlesningsmetode gjennom samtale med elevene, mens siste del gir eksempler på undervisningsopplegg for ulike klassetrinn basert på ideen om tekstnære samtaler. For studenter ved lærerhøgskolen. Fortsetter i Kunsten å lese skjønnlitteratur. Har litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788215000091
EAN 9788215000091
Språk Bokmål
Sider 167
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket