Synlig læring for lærere

maksimal effekt på læring

av (forfatter) og Ingvill Christina Goveia (oversetter).

Cappelen Damm akademisk 2013 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.25 (4 terningkast.)

7 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Kjetils eksemplar av Synlig læring for lærere - maksimal effekt på læring

Lesetilstand

Har lest denne

Hylle

Pedagogikk

Lesedato

2018

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra forlaget

John Hatties banebrytende bok, Synlig læring, er en sammenfatning av resultatene fra mer en 15 års forskning med flere millioner elever involvert, og representerer den største samlingen av evidensbasert forskning som er gjort noensinne på hva som faktisk virker i skolen for å forbedre læring. Synlig læring - for lærere tar det et steg videre og bringer disse banebrytende konseptene til et helt nytt publikum. Boken er skrevet for elever, lærerstudenter og praktiserende lærere, og forklarer hvordan man kan implementere prinsippene i Synlig læring til hvilket som helst klasserom, hvor som helst i verden. Forfatteren oppsummerer de mest vellykkete intervensjonene på en konsis og brukervennlig måte, og tilbyr en praktisk steg-for-steg veiledning for å implementere synlig læring og synlig undervisning på en vellykket måte i klasserommet. Synlig læring - for lærere er en bok som må leses av alle elever og lærere som vil ha et evidensbasert svar på dette spørsmålet: «Hvordan forbedrer vi læringsresultatene på skolene våre?» John Hattie er professer og direktør ved Melbourne Education Research Institute på universitetet i Melbourne, Australia, og er æresprofessor ved universitetet i Auckland, New Zealand. Han er forfatter av boken Synlig læring og medforfatter av Intelligence and Intelligence Testing, begge publisert av Routledge forlag. Norsk forord ved Thomas Nordahl. Sagt om boka: «Vi har valgt å legge opp «Synlig læring - for lærere» som anbefalt litteratur. Vi har gjort dette fordi vi synes det er fint at studentene får god kjennskap til en av de mest siterte skoleforskere om dagen, og vi velger derfor å legge opp store deler av boken. Den virker for øvrig å ha en god og til dels praktisk tilnærming til undervisning, og understreker mange poeng som vil være viktige for studentene å ta med seg i sitt kommende lærerliv.» Høgskolelektor Åse-May Svendsen, Fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap

Bokdetaljer

Forlag Cappelen Damm akademisk

Utgivelsesår 2013

Format Heftet

ISBN13 9788202415181

EAN 9788202415181

Språk Bokmål

Sider 347

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

2 1 1 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Nittenåttifire" av George Orwell
  • "Panserhjerte" av Jo Nesbø
Alle bokanbefalinger for dette verket