Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer enkeltpersoner og temaer i den pedagogiske idéhistorien. Den introduserer et utvalg tenkere og teorier som gjennom 2000 år har formet vår forståelse av sentrale fenomener som danning, oppdragelse, undervisning og utdanningspolitikk. Boken beskriver 45 ulike pedagogiske perspektiver, både de klassiske og de mer utradisjonelle. Den gir et systematisk innblikk i vårt pedagogiske arvegods og orienteringspunkter i aktuelle debatter om hvordan barn skal oppdras, hva elever skal lære i skolen, hvordan de skal lære og hvorfor. For alle som er opptatt av oppdragelse og utdanning, lærer- og pedagogikkstudenter og lærere i grunn- og videregående skole. Med forfatterpresentasjoner og register.
Omtale fra forlaget
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2004
Format Innbundet
ISBN13 9788215003443
EAN 9788215003443
Språk Bokmål Dansk Svensk
Sider 704
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket