2017
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Denne boka er den mest benyttede innføringsboka innenfor fagfeltet i USA, og er oversatt til flere språk. Bokas hovedfokus er den praktiske anvendelsen av innsiktene fra forskningen på læring, undervisning, kunnskap og barns utvikling og nettopp denne innfallsvinkelen er bokas store styrke. Teori og praksis settes i sammenheng; Woolfolk viser hvordan kunnskapen kan anvendes i skolehverdagen. Boka vil derfor være verdifull for: lærerstudenter pedagogikkstudenter psykologistudenter lærere i skolen andre som studerer eller arbeider innenfor feltet Boka har en leservennlig struktur og legger opp til en aktiv tilnærming fra leserens side. Pedagogisk psykologi tilsvarer den amerikanske originalen, bortsett fra at 4 kapitler som er mindre relevante for norske studenter, er tatt ut. Anita Woolfolk Hoy er professor i pedagogikk ved Ohio State University. Hun har utgitt flere bøker og publisert en lang rekke tidsskriftartikler. Hun har lederverv i The American Educational Association og American Psychological Association, og er redaktør for tidsskriftet Theory Into Practice. «Anita Woolfolk s readability, approach, and coverage are exactly why I use her book.» - Dr. Nancy F. Knapp, University of Georgia «Woolfolk is one of the most comprehensive textbooks on Educational Psychology The level of writing and presentation of ideas are very reader-friendly.» - Dr. Cheryl C. Durwin, Southern Connecticut State University «Med Woolfolk på norsk har vi fått et solid redskap for å minske gapet mellom teori og praksis.» - Tove Pettersson, Pedagogisk institutt, NTNU
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788251918633
EAN 9788251918633
Språk Bokmål
Sider 480
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket