Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Å samarbeide og lede andre er en kunst som må læres! I denne boken får du faglige innspill til hvordan du kan lære å lede andre. Samarbeid er sentralt i mange av livets gruppesamspill; derav samspill i familiegrupper, læringsgrupper, teamarbeid, lagspill, veiledningsgrupper, ledergrupper, kollegaveiledningsgrupper etc. En kan ikke ta for gitt at samarbeid fungerer uten å arbeide med å bli bedre samarbeidspartnere. Typiske områder for samarbeid i denne boken er veilednings- og hjelperelasjoner, lærings- og formidlingsprosesser og ledelse. I boken gis bla eksempler på hvordan ledere kan samarbeide og forberede seg på å lede og fasilitere en gruppeutviklingsprosess, der temaet er å "bli sjef i eget liv". Samarbeidets kunst kan bla sees som en innstilling om å virkeliggjøre det "mindfulle" oppmerksomme nærværet på seg selv og den årvåkne varheten for de(n) andre i samarbeidet. Samarbeid i grupper kjennetegnes ofte av kaotiske og til dels konfliktfylte faser. Som leser får du kunnskap om hvordan du gjennom konflikter og negative relasjoner kan utvikle et positivt samarbeid. Boken retter et særlig fokus mot en relasjonell forståelse som betingelse for samarbeidsforståelse. Den er aktuell for ledere, veiledere, utdannere og studenter som selv leder og blir ledet individuelt og i grupper. Ragnvald Kvalsund er professor og studieprogramleder for masterprogrammet i rådgivning ved NTNU samt professor II ved Haraldsplass Diakonale Høgskole. Kristin I.S. Meyer var høgskolelektor ved Haraldsplass diakonale høgskole fra 1979 - 2010 og har arbeidet med veiledning siden 1985, blant annet i samarbeid med Kvalsund.
Forlag Akademika
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788232103676
EAN 9788232103676
Språk Bokmål
Sider 177
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket