Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Å forløse ideer hos elevene og sette dem i stand til å komponere gode tekster det er noe av hensikten med denne boka og dens repertoar av skrivegrep. Alle de 101 skrivegrepene er utformet som konkrete og praktiske råd og opplegg. Grepene er forankret i aktuell skriveforskning, og boka bygger bro mellom akademisk teori og klasserommets praksis. Den er ment å gi læreren og lærerstudenten grunnlag for en rik og variert skrivemetodikk. De konkrete skrivegrepene gjør at boka fungerer som en håndbok i skriveundervisning. I tillegg kan du lese om: - skriving som grunnleggende ferdighet - skriving som prosess og produkt - bruk av eksempeltekster - skrivepedagogikkens utvikling - sakprosaskriving - nynorskelevens identitet som sidemålsskriver - lærer- og skoleledersamarbeid om styrking av skriveundervisning i alle fag - og mye mer. 101 skrivegrep er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers skrivekyndighet i hele det 13-årige skoleløpet. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Arbeider først og fremst med lese- og skrivedidaktikk, læremiddelkunnskap og barnelitteratur, og i særlig grad med etter- og videreutdanning av lærere innenfor dette feltet. Har skrevet en rekke lærebøker i norsk for grunnskolen og artikler innenfor ulike disipliner i faget. Seneste utgivelser: 101 måter å lese leseleksa på om lesing, lesebestillinger og tekstvalg (2012) og Gutter og lesing (2013). Med bidrag fra: Norunn Askeland, Jannike Ohrem Bakke, Olga Dysthe, Henning Fjørtoft, Frøydis Hertzberg, Dagrun Skjelbred og Johan L. Tønnesson.
Forlag Fagbokforlaget Landslaget for norskundervisning
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788245015775
EAN 9788245015775
Serier LNUs skriftserie (199) 101-serien
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 362
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket