Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Barn har en åpen og spørrende holdning til tilværelsen. Denne boken viser hvordan man, ved hjelp av sokratisk samtalekunst, kan bidra til at barn og unge videreutvikler sin etiske bevissthet og sin evne til å reflektere og resonnere filosofisk sammen med andre. Boken er delt i en teoretisk og en praktisk rettet del. Den første delen begrunner filosofi og gir kunnskap om hvordan pedagoger kan bruke filosofiske tekster som grunnlag for elevenes læring i flere fag. Den andre delen gir praktiske eksempler på didaktikken knyttet til filosofi i skolen. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Barn har en åpen og spørrende holdning til tilværelsen. Denne boken viser hvordan man, ved hjelp av sokratisk samtalekunst, kan bidra til at barn og unge videreutvikler sin etiske bevissthet og sin evne til å reflektere og resonnere filosofisk sammen med andre. Boken er delt i en teoretisk og en praktisk rettet del. Den første delen begrunner filosofi og gir kunnskap om hvordan pedagoger kan bruke filosofiske tekster som grunnlag for elevenes læring i flere fag. Den andre delen gir praktiske eksempler på didaktikken knyttet til filosofi i skolen. Har litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Tano Aschehoug
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788251838597
EAN 9788251838597
Språk Bokmål
Sider 321
Utgave 1
Tildelt litteraturpris Tano Aschehougs fagpris 1999
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket