Eleven som aktør

fokus på elevens læring og handlinger i skolen

av (forfatter).

Universitetsforlaget 2002 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.00 (2 terningkast.)

12 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Agnetha Olsen Brekkhus' eksemplar av Eleven som aktør - fokus på elevens læring og handlinger i skolen

Lesetilstand

Ingen lesetilstand

Hylle

Ingen hylle

Lesedato

Ingen lesedato

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Ingen terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

En bok om lærerens forståelse for og kjennskap til eleven og betydningen denne forståelsen har for elevens læring og utvikling. Boka tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i eget liv, og søker på det grunnlag å stimulere til bevisstgjøring om hvordan læreren kan møte eleven og legge til rette for både faglig og sosial læring. Forfatteren drøfter hvordan elevens læringsstrategier og handlinger i skolen kan forstås. Han beskriver konkrete tilnærmingsmåter som lærere kan anvende, og legger særlig vekt på relasjonelle forhold, klasseledelse, ulike undervisningsstrategier og sosial kompetanse. Flere eksempler fra skolehverdagen knytter bokas kunnskapsgrunnlag til praksis. Boka retter seg mot praktiserende lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi, men kan også være et godt bidrag i etter- og videreutdanningssammenheng. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

En bok om lærerens forståelse for og kjennskap til eleven og betydningen denne forståelsen har for elevens læring og utvikling. Boka tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i eget liv, og søker på det grunnlag å stimulere til bevisstgjøring om hvordan læreren kan møte eleven og legge til rette for både faglig og sosial læring. Forfatteren drøfter hvordan elevens læringsstrategier og handlinger i skolen kan forstås. Han beskriver konkrete tilnærmingsmåter som lærere kan anvende, og legger særlig vekt på relasjonelle forhold, klasseledelse, ulike undervisningsstrategier og sosial kompetanse. Flere eksempler fra skolehverdagen knytter bokas kunnskapsgrunnlag til praksis. Boka retter seg mot praktiserende lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi, men kan også være et godt bidrag i etter- og videreutdanningssammenheng. Har litteraturliste.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2002

Format Heftet

ISBN13 9788215002460

EAN 9788215002460

Språk Bokmål

Sider 198

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 0 1 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Lærerens verden - innføring i generell didaktikk" av Gunn Imsen
  • "Elevens verden - innføring i pedagogisk psykologi" av Gunn Imsen
  • "Kokebok for alle - fra boller til burritos" av Anne Gaarder Amland
  • "Den fantastiske Mikkel Rev" av Roald Dahl
  • "Kjærlighet" av Hanne Ørstavik
  • "Saabyes cirkus" av Lars Saabye Christensen
  • "Gutten som ville være en av gutta" av Lars Saabye Christensen
  • "Bernhard Hvals forsnakkelser - roman" av Lars Saabye Christensen
  • "Norsk litteraturhistorie - fritt etter hukommelsen" av Knut Nærum
  • "Tom Sawyer" av Mark Twain
  • "Jeg nekter" av Per Petterson
  • "Villanden - skuespill i fem akter" av Henrik Ibsen
Alle bokanbefalinger for dette verket