"Debatten" ved utgivelsen av Da Vinci-koden er et godt eksempel på vellykket, aggressiv markedsføring. Mediene fulgte lydig opp på et tidspunkt da de færreste hadde lest boka. Jeg tillater meg å tvile på at "forferdelig mange" jevne lesere tok historien for å være sann.
Viser 5 svar.
Jeg er helt enig med deg! Hvem i all verden tok DaVinci-koden på alvor? For øvrig er jeg blant dem som undret meg over alt hysteriet rundt denne boka, som jeg synes er oppskrytt.
Her for bare noen få dager siden, lå boka "Da Vinci-koden" i ei bunke med bøker som skulle leveres til Fretex. Da fikk min mann hakeslepp. "Gir du bort DEN boka ?" utbrøt han og jeg svarte : "Ja, for den kommer jeg aldri til å lese om igjen."
Jeg måtte pent legge den tilbake. Min mann vil også lese den. Så nå blir den med til Spania.
Enig i at den er veldig oppskrytt, og til tider synes jeg også språket blir veldig banalt.
Det underlige med boka, slik jeg opplevde det da debatten raste som verst, var at så mange faktisk tok boka, eller deler av den, på alvor.
Men i så fall var vel den etterfølgende - og kritiske - samfunnsdebatten et viktig korrektiv ... ? ;-)
Hysteriet er et mysterium for meg også. Men jeg var en av de "jevne" leserne som slukte boka. Et ulidelig spennende rebusløp!