Jeg er enig i at det er litt spesielt å referere til sitat på bokelskere.no uten å nevne navn. Seriøse forlag vil forøvrig vanligvis ta kontakt med personen som har skrevet, og be om tillatelse til å bruke sitatet som "blurb".
Som markedsfører synes jeg det er vanskelig å lage et enkelt budskap av gjennomsnittlig terningkast (ikke alle som ser en annonse, har et forhold til dette), men jeg har f.eks referert til "90 lesere har gitt boka terningkast 6 på bokelskere.no"
Viser 1 svar.
Eg er samd i at det ville vere rart å gjengi gjennomsnittleg terningkast på eit bokomslag. Då er eksemplet du viser til mykje betre.
Så tykkjer eg det er betryggende at det er "bransjestandard", dersom eg forstår deg rett, å be om løyve frå opphavspersonen til sitatet før det blir nytta til reklame (det kan jo forsåvidt hende at dette også er gjort for sitatet på "Før flommen tar oss").