hmm, jeg kan ikke si at jeg har vært borti dårlig service i bokhandlere.. Men nå veit jeg også hva jeg skal ha, og sjekke gjerne på nett først..

Godt sagt! (3) Varsle Svar

Viser 6 svar.

Problemet er, slik jeg opplever det, at de yter ikke-eksisterende eller mangelfull service dersom boken du ønsker ikke ligger i de (bestseller- og mediaomtalte nyutgivelsene) stablene de frembyr. Jeg har fått tilbud om bestilling av det jeg ber om, men da med frakttillegg som jeg selv må betale. Ærlig talt, da foretar jeg hele businessen selv via internett - og det på få minutter (sparer vei, tid og penger). Ergo går jeg sjeldnere og sjeldnere til bokhandelen. Dessverre.... For rom full av bøker er jeg glad i, men moderne bokhandlere bidrar ikke til den gleden.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Dersom du har måttet betale for porto når en bokhandel har bestilt for deg, har dette enten vært en spesiell bok, gjerne utgitt på et lite forlag, eller så har de i bokhandelen gjort feil! Jobber selv i bokhandel og jeg tar så og si aldri betalt for porto! Da skal det være ekstreme tilfeller, og da vil kunden bli opplyst om det på forhånd. Syns det høres veldig rart ut om du ofte har måttet betale for porto, ville da spurt i bokhandelen hvorfor du må det i så fall! Kan ikke huske sist jeg tok betalt for noe slikt!

Godt sagt! (4) Varsle Svar

Enig med deg. Litt av poenget med å gå i bokhandelen er for meg å få boken med meg med en gang. Hvis de ikke har den, er det både billigere og mer effektivt å bestille den selv.

Jeg har også opplevd at de som jobber i bokhandel ikke har peiling på bøker. Jeg spurte for eksempel om Don Quijote i en Libris butikk, og hun som jobbet der hadde aldri hørt om den før. Hun visste heller ikke om de hadde den nyeste boka til Saabye Christensen, og kunne heller ikke fortelle meg hva den het uten å søke den opp. De er vel nokså kjente bøker, hva? Og det er ikke så lenge siden den nyeste oversettelsen av Don Quijote kom ut? Hvis jeg vil ha tips og råd andgående bøker henvender jeg meg heller på biblioteket, der de ansatte er veldig hjelpsomme og kunnskapsrike.

Godt sagt! (0) Varsle Svar
[ Slettet av bruker ]

Så lenge boken bestilles til butikken og blir hentet skal det aldri måtte betales frakttillegg. Sendes boken hjem i posten må kunden betale frakt.

Godt sagt! (0) Varsle Svar
[ Slettet av bruker ]

Sist sett

Kirsten LundLailaStig TNils HHegePär J ThorssonKaramasov11PiippokattaReadninggirl30Cathrine PedersenHanne Kvernmo RyeFredrikEivind  VaksviksiljehusmorCecilie EllefsenTove Obrestad WøienMonica CarlsenAlice NordliTanteMamieReidun SvensliHilde AasnurreBente NogvaEileen BørresenStein KippersundTone HSigrid Blytt TøsdalNinaGro-Anita RoenJohn LarsenLars MæhlumIngvild SSigrid NygaardMartinCatharinaFindusKent Ivar Aasten OlsenEvaHilde H HelsethAnneWang