Det har du forsåvidt rett i, men det finnes jo forskjellige type kunder. De fleste går inn og finner det de vil ha eller titter til de finner det. De vil verken ha hjelp eller samtale, men setter pris på om ekspeditøren er hyggelig. Mystery shopperne ligger ofte på ett litt annet nivå, de vet hva de er ute etter, men de spør og graver for å sjekke at du veit det og. Må nevne at jeg ikke har jobbet i bokhandel, men regner med at det går ut på det samme uansett hva slags butikk det er.
Viser 2 svar.
Du har rett. Mystery shoppere sjekker også hvor vidt den ansatte nevner såkalte "tilbud" som f.eks. to for en, eller den andre rabattert om du kjøper to, i stedet for en osv. Mystery shopperen vil anse det som god service om du nevner alle slike tilbud før kunden betaler, men det er ikke alle vanlige kunder som vil høre om disse tilbudene, da de føler seg lurt til å kjøpe mer enn de vil ha. Så service oppleves som forskjellig.
Mersalg ja, det hadde jeg fortrengt...