Tja, i og med at jeg arbeider i et serviceyrke selv og har kontakt med mange andre (over telefon), så må jeg nok si at det finnes mange som ikke kan beskrives som solstråler i slike posisjoner. For min del synes jeg det er viktig at de gjør jobben sin. Det hjelper lite at de lover å sende deg en faks "med smil i stemmen" hvis de faktisk glemmer å gjøre det, men det er meg da...

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Viser 3 svar.

Selvfølgelig er det viktigst at de gjør jobben sin, men det er da like viktig at man er høflig og vennlig mens man gjør det. Man behøver ikke nødvendigvis å være en "solstråle" men for meg er det like viktig at kunden føler at de blir tatt vare på. Det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Hmm, ja jeg synes også det er veldig viktig at de føler de blir tatt vare på. Løser det med å høre nøye på hva de ønsker, love det jeg kan holde og prøve å være så tålmoldig som jeg har tid til. Føler at jeg gjør en god jobb med de som henvender seg til meg, og de gir også ofte inntrykk for at de er fornøyd. Men jeg ville aldri kalle meg selv for en solstråle. Men nok om det. :)

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Nå vil jeg påstå at det er forskjell mellom sentralbord og resepsjon (har selv jobbet flere år med begge deler). Utstrålingen til resepsjonisten er utrolig viktig for de fleste firmaer, mens på sentralbordet teller ikke dette like mye. Der er det andre ting som er like viktig og det høres jo ut som du kan det du holder med på :-)

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Ann ChristinAkima MontgomeryBente NogvaIngunnJChristofferJohn LarsenEster SKirsten LundSynnøve H HoelGrete AastorpChristin SillibakkenMalinTheaG LReidun SvensliNikkaDaffy EnglundBerit RSigrid Blytt TøsdalRolf IngemundsenPiippokattaMarie HolterEvaHanne Kvernmo RyeJulie StensethEileen BørresenTove Obrestad WøienChristinaLinda Rastenmay britt FagertveitLene AndresenHarald KAnniken LTanteMamieDemeterEllen E. MartolReidun Anette AugustinIngunn SBjørg L.Bjørg  Frøysaa