Avant garde-miljøet i New York fra midten av forrige århundre såvel som John Cage selv forklares og forsvares - i den grad det er mulig - av en av dem som kjente Cage og hans ideer tvers igjennom, og ikke en konservativ kritiker som avskrev hans kunst som svada fordi det ikke ble presentert i glass og ramme. Utgrunner de stadig mer flytende grensene mellom moderne musikk og øvrig moderne kunst, og gir oss et blikk inn i hodet på en av det tjuende århundrets mest grensesprengende komponister. Ikke nødvendig å kunne en døyt om musikk før du leser denne.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

GroKaramasov11GladleserBjørg L.Beathe SolbergbrekToveHallgrim BarlaupKirsten LundChristofferHanneAstrid SæverhagenAnneWangPiippokattaStig THeidiBerit RHarald KPernille GrimelandEmil ChristiansenMorten MüllerVannflaskeKaren RamsvikTine SundalEster SLisbeth Marie UvaagEivind  VaksvikFrisk NordvestMari ArnLilleviJarmo LarsenBente NogvaHilde Merete GjessingJulie StensethReidun VærnesReadninggirl30Astrid Terese Bjorland SkjeggerudMona AarebrotAud Merete Rambølmarvikkis