1996
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka inneholder den pr. 1993 første samlede oversikt over publiserte oppgave- og eksamensbesvarelser, systematisert etter avdeling og fag. I boka behandles oppgaveteknikkens muligheter og begrensninger. Først ved en systematisk, teoretisk gjennomgang for den praktiske og teoretiske oppgavetypen. Denne delen av boka kan brukes som oppgavebok ved oppgaveløsning på egenhånd. I bokas andre del innøves oppgaver.
Omtale fra forlaget
I denne boken behandles oppgaveteknikkens muligheter og begrensinger: Å skaffe seg oppgavetekniske ferdigheter kan være den enkleste og mest effektive måten å få bedre eksamensresulteter på. Oppgaveteknikken behandles grundig etter et todelt opplegg: Det er først en systematisk, teoretisk gjennomgang for den praktiske og teoretiske oppgavetypen. Denne delen er så komprimert at den kan tjene som håndbok ved oppgaveløsning på egen hånd. Derr etter er det en del hvor oppgavene innøves. Det er grundige kommentarer til de oppgavetekviske spørsmål som reises. For ytterligere konkretisering av temaet inneholder boken den hittil første samlede oversikt over publiserte oppgaver- og eksamensbesvarelser. Oversikten er systematisert etter avdeling og fag. Oppgaveteknikk er en hjelp til å kunne skrive bedre besvarelser. Men alene er det ikke tilstrekkelig til å få de helt gode resultater. Derfor innledes boken med en behandling av oppgaveteknikkens rolle. I tillegg kommer en gjennomgang av hvilke andre faglige kunnskaper som er viktige. Søkelys settes på det praktisk viktige, men ofte usagte; nemlig de eksamenskrav oppgaver bedømmes etter og særtrekkene ved juss som fag.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 1993
Format Innbundet
ISBN13 9788276740028
EAN 9788276740028
Språk Bokmål
Sider 140
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket