Var det ikke slik at hun alltid hadde fått vite at hun var født til noe spesielt, og nå var hun sjuogtjue. Hvor var det spesielle blitt av?
For forsoning er ikke noe man bare tilbyr andre, det er like mye noe man tilbyr seg selv.
Har ikke lest boka fra Hoff.
Derfor kan jeg ikke vite hvor veldokumentert hans etterforskning er. Jeg kan derfor bare forholde meg til sitatet om de 7 såkalte "profetiske åpenbaringene" som nevnes ovenfor, som gir meg assosiasjoner til diverse useriøse "profeter" opp gjennom tidene, i diverse mer eller mindre fanatiske religiøse sekter og trosretninger.
Hva denne Hoff står for, mener jeg kan være heller tvilsom misjonering. Her sier angivelig forfatteren norskamerikanske Jeremy Hoff (34) at han har skrevet «22. juli-profetien» for å vise hva som skjer når menneskene ikke følger Guds ord, og for å hindre at slike fryktelige ting skjer i Norge i framtida.
Og videre sier han: - Vi har et ansvar. Når vi ikke lever i samsvar med Hans ord, kan fryktelige ting skje.
Da må jeg spørre:
Er dette dommedagsprofetier fra en fanatisk religiøs person?
Jeg tenker slik at det kan være stor forskjell på "profetiske åpenbaringer" fra diverse mer eller mindre useriøse "profeter" - og eventuelle realistiske handlingsplaner med tanke på eventuelle terroraksjoner, utført av eventuelle ekstremister eller ekstremistiske organisasjoner.
Nå blir det jo sagt at vi er nødt til å leve med terrortrusler og terrorfaren (slik PST-sjefen Marie Benedicte Bjørnland sa i 2013) i fremtiden ...
Er det i det hele tatt mulig å forsikre seg hundre prosent mot at slike hendelser vil oppstå?
Jøje meg ....
Hele 7 personer som fikk "profetiske åpenbaringer" om 22.juli-hendelsene?
Da blir det nærliggende å spørre:
Hvorfor i alle dager stoppet ikke disse 7 personene "profetene" ABB før hendelsene skjedde 22.juli 2011?
I saken mot Sakineh var det undertrykkelse av kvinner som var selve poenget og det egentlige mål.
I de fleste land er fengselet en mellomstasjon, og friheten er noe der fremme det går an å se fram til. I Iran er fengselet for manges vedkommende enden på reisen, og i fengsler som Evin er det mange som bare går og venter på sin egen død, samtidig som de har et lite håp om at skjebnen skal være god mot dem, og at det likevel finnes en eller annen slags rettferdighet i form av benådning eller i det minste straffereduksjon.
Mitt liv har alltid vært som en elv. Den fører meg fram mot et mål et sted, jeg vet bare ikke helt hvor og når.
Min lykke handlet ikke om å tjene penger. Det var ikke Teherans velstående forretningsstand som trengte min hjelp. Det som ville gi livet mening var å hjelpe de svakeste, de elendige. Jeg var en av dem, en gategutt, og de trengte meg.
Et fritt menneske har tusen ønsker, men et ufritt menneske har bare ett.
For alle er det en ekstrem påkjenning å sitte i ventecelle før en henrettelse. Er du ung, er det enda verre. Er du i tillegg offer for et justismord, er belastningen ikke til å fatte.
Sharialoven, slik den tolkes i Iran, setter den nedre aldersgrense for å bli straffedømt til 15 år for gutter og ni år for jenter.