Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om religiøsitetens liv og virke i populærkulturen. Den viser blant annet hvordan religiøse elementer tas i bruk i filmer, reklame og musikk. Forfatterne argumenterer for at religion i populærkulturen er tett knyttet til det kommersielle, det trivielle og det folkelige, og setter spørsmålstegn ved om religiøsiteten har flyttet fra den organiserte religionens sfære og inn i andre samfunnssfærer. Med litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788215017488
EAN 9788215017488
Språk Norsk bokmål
Sider 224
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket