Klikk på en bok for å legge inn et sitat.
Kjøtt var gjennombruddet for Michael Krohn og Helge Gaarder, to personer som på hver sin måte har preget mye av norsk rock etter Kjøtt. de var så eksplosivt forskjellige personligheter at de ikke holdt ut med hverandre lenger enn to år, men de egget hverandre opp kreativt, og nådde sitt toppunkt på 12-tommeren som kom ut sommeren 1980, og som regelmessig dukker opp helt i toppen av kåringer over tidenes beste norske plater.
[om låta «Mannen på taket»] På meldingsnettverket Twitter siterte Dagsavisens kommentator Hege Ulstein tekstlinjen: «Massemorderen smilte til pressen da han ble dømt. For noen uker siden var han et null, nå er han berømt», og konstaterte «Kjøtt var synske i ABB-debatten.»
«Høyspent, elektrisk og deilig» skriker mannen på storskjermen. Barna som har stått og hørt på Knutsen & Ludvigsen går forskremt videre, ut av det virtuelle studioet som symboliserer 80-tallet.
Michael Krohn: Jeg mener noen av de låtene der er litt forløpere for ... der legger jeg litt grunnlaget for både Jokke og Lars Lillo. Mener jeg.
Snøballkrig er kaotisk, uten tydlige fronter, det kan gjøre vondt og smelle rundt øra, men det er vanligvis mest lek. Untatt når det går i over i blodig alvor, og noen ender opp med å få juling, mens vinnerne overtar snøborgen, og triumferer der til de begynner å fryse og vil inn i varmen.