Klikk på en bok for å legge inn et sitat.
Det å huske at jeg snart er død er det viktigste verktøyet jeg noensinne har vært borti når det gjelder å hjelpe meg å ta de store beslutningene i livet. For nesten alt - alle ytre forventninger, all stolthet, all frykt for å dumme seg ut eller mislykkes - disse tingene faller bare bort når man stilles ansikt til ansikt med døden. Bare det som egentlig er viktig står igjen. Det å huske at man skal dø er den beste metoden jeg kjenner for å unngå den fellen det er å tro at man har noe å tape. Du er allerede naken. Det er ingen grunn til å la være å følge hjertet. (Fra Steve Jobs eksamenstale ved Stanford uni. 2005.)
Den dagen han avduket Macintosh, spurte en reporter fra publikasjonen Popular Science Jobs hvilken form for markedsundersøkelser han hadde gjort. Jobs avviste spørsmålet hånlig: "Foretok Alexander Graham Bell markedsundersøkelser før han oppfant telefonen?"
He (Jobs) emphasized that you should never start a company with the goal of getting rich. Your goal should be making something you believe in and making a company that will last.
The idea that John Lasseter pitched was called "Toy Story". It sprang from a belief, which he and Jobs shared, that products have an essence to them, a purpose for which they were made. If the object were to have feelings, these would be based on its desire to fulfill its essence. The purpose of a glass, for example, is to hold water; if it had feelings, it would be happy when full and sad when empty.