Denne bokens mandat kan dermed oppsummeres i to punkter:

1) Å skape et samlet bilde og levere en statusrapport fra dagens digitale skolevirkelighet, med et særlig fokus på barneskolen: Hva skjer i klasserommene, hvordan tenkes det i kommunehusene og hvem og hva er det som har avgjort at norske skolebarn fra fem års alder skal utstyres med egne nettbrett?

2) Å samle inn det som finnes av kunnskap og forskning fra ulike fagmiljøer og sette dem i sammenheng med politisk og teknologisk historie, som et bidrag til at den videre diskusjonen om digitale læremidler i skolen kan skje på et faktabasert grunnlag.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

ritaolineElin FjellheimRufsetufsaTonesen81Synnøve H HoelEivind  VaksvikMarteSverreReadninggirl30FredrikKirsten LundIngunn SJon Torger Hetland SalteVegardTove Obrestad WøienSilje BorvikBertyBjørg L.Beathe SolbergLisbeth Kingsrud KvistenIngeborg GVibekePirelliTheaLars MæhlumAgathe MolvikDolly DuckAlice NordliHilde H HelsethTanteMamieBente NogvaalpakkaSigrid Blytt TøsdalKjell F TislevollWenche VargasIngunn ØvrebøJane Foss HaugenChristofferGro-Anita RoenMathias