Denne bokens mandat kan dermed oppsummeres i to punkter:

1) Å skape et samlet bilde og levere en statusrapport fra dagens digitale skolevirkelighet, med et særlig fokus på barneskolen: Hva skjer i klasserommene, hvordan tenkes det i kommunehusene og hvem og hva er det som har avgjort at norske skolebarn fra fem års alder skal utstyres med egne nettbrett?

2) Å samle inn det som finnes av kunnskap og forskning fra ulike fagmiljøer og sette dem i sammenheng med politisk og teknologisk historie, som et bidrag til at den videre diskusjonen om digitale læremidler i skolen kan skje på et faktabasert grunnlag.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Sist sett

Kirsten LundJoakimTone SundlandBeathe SolbergKaren RamsvikFrode Øglænd  MalminOleHeidiElin Katrine NilssenPiippokattaBjørn SturødEivind  VaksvikReadninggirl30Tine SundalIngridKjerstiHarald KKarin BergHilde VrangsagenTanteMamieBjørg RistvedtIngunn SRisRosOgKlagingStig TTove Obrestad WøienLailaBjørg Marit TinholtEvaMarianneNJulie StensethMorten MüllerHeidi HoltanHelena EHenrik  Holtvedt AndersenTonje-Elisabeth StørkersenHilde H HelsethBerretMariaHåvard EngeFarfalleCathrine Pedersen