For å lære å bruke språk, og å tenke, må barn få kommunisere med voksne, helst med direkte ansiktskontakt. Og ikke minst må de høre mye, levende språk. Vi har sett eksempler på hvor skjevt dette kan gå, for eksempel med barnehjemsbarna fra Ceaușescus Romania. Likevel er vi i ferd med å gjøre noe av det samme i dag - ved å overlate barn til skjermmedier i stedet for levende kontakt. Hvilke følger dette kan få for barns sosiale og kognitive utvikling, og for samfunnet, er vi så vidt begynt å oppdage.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Sist sett

Harald KMonika SvarstadEivind  VaksvikLailaKristin SpalderElisabeth SveeSynnøve H HoelMorten JensenBjørg L.Tore HalsaEirin EftevandIngeborgVannflaskeLilith NagelReidun SvensliHeidi BBTone SundlandSigrid Blytt TøsdalIngunnJOdd HebækPiippokattaHege HopenSissel ElisabethDemeterKirsten LundAlice NordliBeathe SolbergVegardNinaLisbeth Kingsrud KvistenNabodamaMarianne MSigrid NygaardTrude JensenInge KnoffMalinn HjortlandAnniken RøilLinda RastenRisRosOgKlagingJulie Stenseth