Å bedømme en medarbeiders prestasjoner er en konfliktsituasjon der forsvarssystemer kan bli mobilisert. Sjefen glemmer, rasjonaliserer, kompenserer, sublimerer, projiserer og identifiserer seg med medarbeiderne, alt i den hensikt å beholde sin sinnsro. Dessuten møtes han/hun av sleskhet, smiger, selvhevdelsesbegjær og martyratferd. I slike situasjoner gjelder det å ha seg selv under bevoktning slik at man ikke faller som offer for sine eller andres følelser.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Sist sett

ArveCecilie69Bjørn SturødHelena EFrode Øglænd  MalminHeidi HoltanKirsten LundTorill RevheimBente L.Carine OlsrødBenediktePiippokattaCamillaAlice NordliBerit RMarit HåverstadIda  Gaarden SortlandAgnesMorten MüllerVidar RingstrømSol SkipnesNorahG LMarianne MChristofferKjersti SBeathe SolbergHilde H HelsethMartinMads Leonard HolvikChristinaelmeTine SundalIngunn SKine Selbekk OttersenMorten JensenLisbeth Marie UvaagHeidiAnne-Stine Ruud HusevågElisabeth Svee