Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken drøfter forhold som er av betydning for om barn, ungdommer og voksne med lærehemning utvikler utfordrende atferd. Den tar også for seg faktorer som er viktig for om de slutter eller fortsetter å vise slik atferd i kortere eller lengre perioder. Boken tar spesielt for seg kommunikasjon og kommunikasjonsopplæring, og viser også hvordan boliger, miljø og tjenester kan legges til rette slik at de utgjør et beskyttende og forebyggende fysisk og sosialt miljø. Forfatteren presenterer ulike perspektiver på utfordrende atferd, på hva slik atferd forteller om mennesker og deres livsvilkår, og på hvordan fagfolk og familier best skal møte mennesker som reagerer med utfordrende atferd. Boken er beregnet for de som arbeider med barn, ungdom og voksne med lærehemning, og studenter innen disse profesjonene. Har ordforklaringer, litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788205311329
EAN 9788205311329
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket