Problembasert læring - for studenten

en grunnbok i PBL

av (forfatter).

Universitetsforlaget 2000 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.00 (1 terningkast.)

5 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Anita Menkeruds eksemplar av Problembasert læring - for studenten - en grunnbok i PBL

Lesetilstand

Har lest denne

Hylle

Faglitteratur

Lesedato

Ingen lesedato

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Ingen terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken retter oppmerksomhet mot de utfordringer, krav og forventninger som stilles til studentrollen og til studenters arbeidsmåter og studiestrategier innenfor studiemodellen Problembasert læring (PBL). Problembasert læring plasserer studenten i sentrum. Boka gir en kort innføring i det pedagogiske grunnlaget som problembasert læring hviler på. Forfatteren beskriver sentrale sider ved PBL-modellen, og gir en innføring i "de syv trinnene". Har litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

. Problembasert læring (PBL) er en pedagogisk modell som de siste tjue årene er viet stor oppmerksomhet i høgere utdanning rundt om i verden, på nittitallet ved høgskoler og universiteter også i Norge. Problembasert læring - for studenten retter oppmerksomheten mot de utfordringer, krav og forventninger som stilles til studentrollen og til studentenes arbeidsmåter og studiestrategier innenfor denne studiemodellen. Problembasert læring plasserer studenten i sentrum. Boka Problembasert læring - for studenten gir en kort innføring i det pedagogiske grunnlaget som problembasert læring hviler på. Forfatteren beskriver sentrale sider ved PBL-modellen, og gir en grundig innføring i PBLs arbeidsmetoder: De sju trinnene.. Bokas siktemål er å bidra til at studenter på alle nivåer kan få et best mulig utbytte av problembaserte studier. Den gir også nyttige tips og ideer om læring og studiestrategier, også til studenter som ikke er tilknyttet studier der problembasert læring er hovedmodell for utdanningen. Roar C. Pettersen er førstelektor i høgskolepedagogikk ved Avdeling for helsefag, Høgskolen Østfold. Han er også knyttet til høgskolens Program for undervisning, læring og studiekvalitet (PULS). Han har tidligere utgitt boka Problemet først. Problembasert læring som pedagogisk idé og strategi(1997).

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2000

Format Heftet

ISBN13 9788251840422

EAN 9788251840422

Språk Bokmål

Sider 166

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 0 1 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Drageløperen - tegnet roman" av Khaled Hosseini
Alle bokanbefalinger for dette verket