2023
Ingen favoritt
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Barn som vandrer rundt i klasserommet og forstyrrer. Som må holdes fast. Som stadig havner i konflikt. Selv erfarne lærere opplever at det er elever de ikke når fram til. Hva gjør man når selv den beste pedagogikk ikke er nok? Denne boka bygger bro mellom teori og praksis: Samtidig som den formidler den nyeste kunnskapen om hvordan vedvarende stress kan påvirke hjernens utvikling og forårsake utviklingstraumatisering, presenterer den en rekke øvelser og verktøy lærere kan bruke for å skape en skolehverdag som gir større trivsel og mer rom for læring. Boka viser hvordan man kan bruke fysisk aktivitet og stimulering av sanser for å fremme læring, og den gir konkrete metoder for å jobbe sammen med eleven for å løse gjentagende problemer. Anmelderne sier: "Forfatterne bygger en solid bro mellom forskning og praksis. De formidler avansert forskning på en forståelig og god måte, samtidig som de evner å konkretisere og aktualisere forskningen med direkte henvisninger til praksis." - Anmeldelse fra Forebygging.no Se innholdsfortegnelse her:
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2020
Format Heftet
ISBN13 9788205534902
EAN 9788205534902
Språk Bokmål
Sider 247
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket