2019
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Denne boka presenterer en epoke i norsk skoleutvikling som har vært dominert av nasjonale handlingsplaner med fokus på IKT.
I løpet av en 15 års-periode er tre store utviklingsprogrammer blitt gjennomført: PLUTO, PILOT og Lærende nettverk. De har alle satt dype spor etter seg i forståelsen av hva digitale teknologier og medier kan brukes til i utdanning. Boka belyser denne satsningen og trekker frem eksempler og erfaringer fra programmene.
Forfatterne drøfter hvordan skolen som organisasjon kan omstille seg og utnytte potensialet ved digitale teknologier og medier for å fremme barn og unges læring og utvikling, blant annet ved å skape nye former for læring. De fremhever at om en skal lykkes med slik omstilling må en rette oppmerksomheten mot mangfoldet, egenarten og kompleksiteten ved disse teknologiene, mediene og skolen som organisasjon. Boken løfter erfaringene med IKT inn mot teorier og forskning som utfordrer eksisterende måter å tenke skoleutvikling på.
Boken henvender seg til studenter og lærere i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning og til skoleledere og andre som er opptatt av digitale medier, utdanning og skoleutvikling.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788205361157
EAN 9788205361157
Språk Bokmål
Sider 247
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket