Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. I skoleutvikling kommer dette til uttrykk ved at aktørene hele tiden må forhandle om hva som skal forandres. Sentrale lederutfordringer som forfatteren tar opp er: *Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? *Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? *Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? *Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? *Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? *Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788215022406
EAN 9788215022406
Språk Norsk bokmål
Sider 167
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket