Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en fremstilling av online rollespill (MMORPG), for eksempel World of Warcraft, og den tar også for seg nye virtuelle virkeligheter som Second Life og Habbo Hotell. Målet er verken å demonisere eller romantisere online rollespill. Den gir en balansert innføring i spillverdenen, og den viser at spill og virtuelle verdener kan være arenaer for sosialisering så vel som en plattform for kulturutveksling, høyere utdanning, teknologiutvikling og bedriftsetableringer. Boken er rettet mot foreldre, lærere, medier, hjelpeapparat og andre interesserte. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Lek eller alvor? er en opplysnings- og debattbok som tar opp online-rollespill som World of Warcraft. Boka ser også nærmere på nyere virtuelle verdener som Second Life og Habbo Hotell. Hensikten med boka er at: * foreldre, lærere og andre som veileder unge, skal få noe kompetanse som grunnlag for grensesetting og råd i tilknytning til online-rollespill. * den skal fungere som en folkeopplysningsbok for å heve det generelle kunnskapsnivået om online-rollespill i befolkningen, inkludert media. * leseren skal få en innføring i virksomme behandlings- og intervensjonsstrategier. * den skal stimulere til debatt om samfunnsmessige og ideologiske konsekvenser av virtuell livsførsel Kalle Gjesvik (hovedforfatter) er lektor ved Universitetet i Tromsø og har i en årrekke arbeidet med spilleavhengighet og de nye informasjonskanalene. Hélène Fellmann er barnevernspedagog og gestaltterapeut. Alexander Fredriksen er journalist med spesiell kompetanse på MMORPG og andre dataspill.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788245008913
EAN 9788245008913
Språk Bokmål
Sider 163
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!