Viser 1 til 1 av 1 omtaler

Dette heftet handler om hvordan man kan få en klassetime til å bli god. Hva som må til.
Jeg føler dette heftet innholder mye av det samme som boken/heftet "Å skape et godt klassemiljø". Har man et godt klassemiljø så vil man kunne få mange gode timer. Dette heftet er allikevel mer spisset inn mot den gode timen som bl.a. omhandler å være forberedet, kunne fagstoffet og litt forslag til arbeidsmåter som forfatterne igjen oppfordrer at skal være varierte, med mange praktiske oppgaver, oppgaver man gjør sammen med medelever, at oppgavene er kreative og morsomme osv. Midt i alt dette må læreren være en god leder for at timen skal bli god.

Forfatterne skriver også rundt viktigheten av regler og rutiner og hvordan få elevene på banen med tanke på dette. Timene bør også starte så presist som mulig, med en god oppstart, hoveddel og avslutning. Alt i alt tar heftet for seg det mest vesentlige kortet ned til et hefte på overkommelig antall sider for en lærere som har mange baller i luften.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Harald KElisabeth SveeEllen E. MartolAvamarvikkisRisRosOgKlaginggretemorBjørg L.Tor-Arne JensenSynnøve H HoelIreneleserLilleviKaramasov11Marit HåverstadJulie StensethLailaJohn LarsenEva GabrielleKirsten LundTone HAstrid Terese Bjorland SkjeggerudGroAndreas VillangerFiolMartin ABKine Selbekk OttersenAnne Berit GrønbechJoannAkima MontgomeryLinda NyrudIngeborg GNorahReidun SvensliJan Arne NygaardMarianne TInge KnoffPiippokattaHilde H HelsethElinBeMaria Husefest