Viser 1 til 1 av 1 omtaler

Denne pensumboken i matematikk for grunnskolelærere forventer ganske mye av en lærerstudent, spesielt hvis det er lenge siden man har gått på skole og blitt undervist i matematikk. For meg som tar matematikk som årsstudium og som ikke følte jeg fikk til matematikken på grunnskole og videregående og nå mange år senere skal ta opp dette, så blir det mye å sette seg inn i og meste parten bli litt for høytsvevende og dårlig forklart for en som kunne trengt en steg for steg introduksjon til de mer avanserte regneartene.
Boken tar forgitt at man kan det meste. Selvfølgelig, en som går rett fra videregående, har hatt god greie på matematikk derfra kan ha en fordel hvis de har denne som pensumbok i en eventuell påfølgende lærerstudie, men utenom det så er dette ganske så vanskelig. Heldigvis er studiene noe tilpasset og didaktisk fokusert og så langt har jeg kunnet fokusere på de laveste trinnene.

Boken innholder også litt i overkant av et utvalg av oppgaver og kunne med fordrel brukt noe mer tid på å forklare utregninger, hvorfor og hvordan svarene blir som de blir. En slik relasjonell forståelse til matematikken blir også pushet på i studiene og da er det rart at man ikke legger mer til rette for det i lærerpensum i matematikkfaget. Jeg kom meg allikevel gjennom boken og fikk gjenopplivet noen gamle matematikk kunskaper som lå nedgravd i dypet av hjernebarken.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Kirsten LundTonje-Elisabeth StørkersenBjørg RistvedtStig TFriskusenElin SkjerengKristine Louiseingar hIngunn SLailaEivind  VaksvikTrygve JakobsenLisbeth Marie UvaagEmil ChristiansenMarianneNBjørg L.Karin BergSverre HoemBjørg Marit TinholtKaren PatriciaVigdis VoldIreneleserBeathe SolbergMarianneJulie StensethMonica CarlsenHeidi LMonaBLKristineTine SundalGunillaReadninggirl30Grete AastorpPiippokattaKari ElisabethAstrid Terese Bjorland SkjeggerudAnne-Stine Ruud HusevågEgil StangelandHarald KRune U. Furberg