Viser 1 til 1 av 1 omtaler

En grei pensumbok rundt barns leseutvikling. Den viser til hvordan leseutviklingen kan gå sin gang, hindringer underveis og at elever utvikler seg litt forskjellig. Boken tar også fram hvordan man som lærer kan kartlegge elevenes lesekompetanse, og den gir ganske detaljerte kategorier å kartlegge ut fra. Forfatterne av boken viser også interessant til hvordan de fem dimensjonene i leseutviklingen; fonologiske bevissthet, ordavkoding, leseflyt, leseforståelse og leseinteresse henger sammen. Boken er grei som pensumbok og et verktøy for læreren, men utover det tror jeg ikke den vil jeg så veldig mye mersmak, hvis man vel og merke ikke er spesielt interessert i emnet.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Harald KEivind  VaksvikLene MThereseSynnøve H HoelHanne MidtsundTatiana WesserlingMorten JensenMathildeAmanda AsiljehusmorGladleserSiv RønstadJulie StensethHanneAvaGunillaPiippokattaKirsten LundEdvard Granum DillnerPerSpelemannBjørg Marit TinholtCamillamay britt FagertveitTor Arne DahlThomas Røst StenerudHilde Merete GjessingLilleviBerit REster SKristine LouiseKristin HolvikKarin BergEllen E. MartolMarit HåverstadAnn ChristinHarald AndersenJanne Kristin HøylandMalinn HjortlandMarianne  Skage