Zom-B City

Little, Brown Books for Young Readers 2013 Hardcover

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Little, Brown Books for Young Readers

Utgivelsesår 2013

Format Hardcover

Zom-B City skrevet av Darren Shan

Nå er vi kommet til den tredje boka i serien. Endelig så er B Smith kommet opp av undergrunnen og kan lukte friluft. Nå møter hun en verden som er totalt forandret fra sist hun var på overflaten. Zombiene har tatt over London og det er en slags massegrav med høye bygninger som ligger rundt. B har gått glipp av mye men det har kanskje vært bra. For menneskene i London er det få av. De eneste som er igjen er folk som er ganske så levedyktige.

I denne boka får vi i bedre grad utforske B Smith som hovedperson. Nå er hun alene og nå får leseren hvordan hun klarer seg uten at det er mange andre hun må samhandle med. For noen kan Zom-B City være litt kjedelig iblant men for meg så var det en rysare. Det var spennende å se hvordan B klarte seg selv å hva hun ville finne på. Det virker som om B har blitt mer utviklet i væremåte. Hun har en bedre moral, selv i en verden hvor moral egentlig er en byrde. Likevel vil jeg se at denne boka er et knippe bak sist bok. Den kan være noe stillestående inni mellom, men når ting først dras i gang er det skikkelig spennende. Det er vanskelig å finne svakheter i Darren Shan bøker og når det er en er den som regel liten. Ennå er det mange svar man har når det gjelder Mr Dowling, klovnen som dukket opp i bok 2. Man lurer på hvor han kommer fra og hva målet hans er. Det er tydelig at det ikke bare er zombier som har invadert verden. Zom-B City er en veldig god bok som får en til å sikle etter mer.