Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er et bidrag til en fagdidaktisk og metodisk refleksjon omkring begynneropplæringen i matematikk. Forfatteren gjør oppmerksom på at læreren overfører sine holdninger og verdier sammen med, og samtidig med, fagkunnskapen. I sitt arbeid har hun lagt vekt på at etisk grunnholding må komme til uttrykk i yrkesteorien. Forfatteren hevder at personlig yrkesteori blir til i møte mellom den praktiske pedagogikkens muligheter, andres teorier og lærerens kompetanse. Boken inneholder forslag til kreative undervisningsmetoder og elevøvelser. Har illustrasjoner og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken er et bidrag til en fagdidaktisk og metodisk refleksjon omkring begynneropplæringen i matematikk. Forfatteren gjør oppmerksom på at læreren overfører sine holdninger og verdier sammen med, og samtidig med, fagkunnskapen. I sitt arbeid har hun lagt vekt på at etisk grunnholding må komme til uttrykk i yrkesteorien. Forfatteren hevder at personlig yrkesteori blir til i møte mellom den praktiske pedagogikkens muligheter, andres teorier og lærerens kompetanse. Boken inneholder forslag til kreative undervisningsmetoder og elevøvelser. Har illustrasjoner og litteraturliste.
Forlag Tano Aschehoug
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788251833868
EAN 9788251833868
Språk Bokmål
Sider 189
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket