Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forhold mellom læring i verkstedtradisjoner i yrkesfaga kontra læring i klasseromstradisjoner, forhold mellom yrkesteori og allmennteori og forhold mellom læring i skole og læring i arbeidsliv er sentrale temaer i denne boka. Den stiller også nye spørsmål når det gjelder undervisning og læringsproblemer generelt, med grunnlag i forskning rundt læringsspørsmål i yrkesfaglige studieretninger i videregående skole, lærlingers erfaringer med læring, og hovedoppgavearbeid i yrkespedagogikk. Yrkesutdanning og kjønn er også et viktig tema i boka. Har litteratuliste.
Omtale fra forlaget
Forhold mellom læring i verkstedtradisjoner i yrkesfaga kontra læring i klasseromstradisjoner, forhold mellom yrkesteori og allmennteori og forhold mellom læring i skole og læring i arbeidsliv er sentrale temaer i denne boka. Den stiller også nye spørsmål når det gjelder undervisning og læringsproblemer generelt, med grunnlag i forskning rundt læringsspørsmål i yrkesfaglige studieretninger i videregående skole, lærlingers erfaringer med læring, og hovedoppgavearbeid i yrkespedagogikk. Yrkesutdanning og kjønn er også et viktig tema i boka. Har litteratuliste.
Forlag Yrkeslitteratur
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788258404825
EAN 9788258404825
Språk Bokmål
Sider 144
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket