Yoga med Schirin

av (forfatter) og Ellen Lande Gossner (illustratør).

J.M. Stenersens forlag 2005 Innbundet

Boka gir ei kort innføring i den filosofien som ligger til grunn for yoga og forklarer hva som skiller yoga fra annen trening, Gjennom tekst og bilder beskriver den pusteøvelser og yogaposisjoner, både grunnleggende gulvøvelser, stående og sittende øvelser, og avsluttende øvelser med avspenning og hvile. Har litteraturliste.

Yoga skaper en oase der tankene roes ned og kroppen får ny vitalitet. Gjennom konsentrasjon, en jevn, dyp pusteteknikk og dynamiske øvelser gjenopprettes balansen i kroppen, og den blir sterkere og mer smidig. Schirin Zorriassateiny er en av Norges mest anerkjente yogalærere. Hun har holdt på med trening hele sitt liv . som toppidrettsutøver, profesjonell danser og med fysisk yoga / ashtanga-yoga. Hun har undervist i bevegelse siden hun sluttet med rytmisk sportsgymnastikk som 21-åring. .Treningen har alltid fått meg til å føle meg levende, sunn og frisk,. forteller hun. .Men fokuset har beveget seg fra det ytre . fra prestasjonen og hvordan det ser ut for omgivelsene . til det indre, til min egen opplevelse. For meg, og for mange andre, er den norske naturen et sted å hente nye krefter. Mye av den samme inspirasjonen får jeg gjennom yoga. Fordelen med yoga er at det kan utøves over alt..

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2005