Wall-E

juniorroman

av (forfatter) og Arnt Andersen (gjendikter).

Egmont Litor 2008 Innbundet

Menneskene har forlatt jorden fordi den har blitt full av søppel og det vokser ikke lenger vegetasjon der. Mens menneskene flyter rundt på et romskip i verdensrommet mens de venter på å kunne returnere til jorden, jobber en liten robot med å rydde i alt søppelet. En dag møter han en annen mystisk robot, og plutselig blir han dratt med på en fantastisk reise. Kanskje klarer han å redde menneskeheten og bevise at kjærlighet er universelt.

I en fjern fremtid har menneskene forlatt jorden etter at planeten har blitt ubeboelig. Men en liten robot ved navn Wall-E tilbringer dag etter dag med å gjøre jobben sin, han rydder opp i rotet etter menneskene. Når en mystisk gjest besøker jorden, bestemmer Wall-E seg for å bryte ut av mønsteret og begi seg ut på en fantastisk reise. Med litt flaks, kan denne rustne metallhelten faktisk redde hele menneskeheten og bevise at kjærlighet er universell, enten hjertet ditt banker eller bipper! Denne boken inneholder også åtte sider med fargerike bilder fra den nye og spennende filmen fra Disney-Pixar!

Forlag Egmont Litor

Utgivelsesår 2008