Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en teoretisk og praktisk framstilling av den russiske psykologen Vygotskys læringsteoretiske arbeid, og hans fokus på læring og utvikling i en sosial og kulturell sammenheng. Boken er knyttet opp mot norsk læreplan og norsk skolehverdag. Har ordliste, register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Vygotskys (1896.1934) teori om læring og lærende har hatt stor betydning for både pedagoger og psykologer helt opp til vår tid. Hans arbeid er fremdeles svært aktuelt og han har fortsatt en stor tilhengerskare fra hele verden. Strandberg gir i denne boken både en teoretisk og praktisk fremstilling av Vygotskys arbeid. Dagsaktuelle problemstillinger og mange gode eksempler fra skolen blir belyst og drøftet gjennom hele boken. I denne norske utgaven er teksten også knyttet opp mot norsk læreplan og norsk skolehverdag.Den spennende historien om hvordan Lev S. Vygotsky utviklet sin teori, om hvordan den ble forbudt under Stalin, for så å «gjenoppstå» og inspirere store deler av verden, beskrives i slutten av boken.Vygotsky i praksis henvender seg til pedagoger, lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere, psykologer og andre som ønsker å forstå og praktisere Vygotsky.
Forlag Gyldendal akademisk Skaff
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788213030601
EAN 9788213030601
Omtalt person Lev Semenovich Vygotsky
Språk Bokmål
Sider 226
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket